Herbal verzuipen

De hele dag was de jongste al vreselijk aan het muiten, alles doen waarvan ik zei dat het niet mag.Tot het hem bijna fataal werd, Ja, op de casual donderdag middag redde ik een kind van de verdrinkingsdood.

We waren onderweg naar het station om mij af te zetten want ik zou mama op halen van het vliegveld. We waren veel te vroeg dus Gemma besloot om me mee te nemen naar de fruit teler. Ze ging de shop in en ik bleef met de kinderen bij een stenen water bak waar kikkervisjes in zwommen,  Naast de stenen bak was een grotere vijver waar bakken kruiden op dreven het oogde nogal diep dus ik waarschuwde ze daarvoor en positioneerde ze op een veilige afstand van dit water. Vervolgens vertelde ik ze over de voor hun onbekende kikkervisjes. De Oudste stelde me de ene vraag naar de andere , ondertussen zag ik de jongste in mn oog hoek steeds verschuiven en trok hem meerdere malen terug.

De Oudste vroeg ons mee om verder op om wat te gaan bekijken. Nog geen 10 seconden later hoor ik een plons vergezeld door een gil, ik kijk, kind weg! Ik bedenk me niks en graai hem uit de vijver, alles nat maarja hij leeft nog. Ik was woest en vol onbegrip zijn opstandigheid had hem zijn leven kunnen kosten. Zijn moeder reageerde wel vrij droog “Als ie niet luistert moet je harder schreeuwen.” Tja je kunt schreeuwen wat je wil als ie koppie onder is en hij kan niet zwemmen.

29 mei ’14
Leave a Reply

