Aside

Dorpshelden op de Achterbank

Na een heerlijke zelf gemaakte paella stond er een voetbal wedstrijd in Blanes op het programma, of ik ging shoppen dat mocht ook. Ik had het als snel bekeken, het shoppen trok me toch meer. “Down town” Blanes was prachtig en overal keek je op de azuur blauwe zee. Ik bestelde een ijsje in talamini-modus, 2 bolletjes dus, alleen zijn hier die ‘bolletjes’ zo groot als tennisballen. Onder het genot van dit enorme gevaarte liep ik via de boulevard naar de andere kant van de stad, dit is vast the place to be in de zomer maar nu deed het behoorlijk slaperig aan. Ik stuitte meteen op een of andere turk die een neef in Nederland had, na een gratis Turkse les liep ik verder langs wat souvenirs winkeltjes en Hollandse friet tenten om vervolgens weer terug te keren naar de plek waar ik opgepikt zou worden. Op de boulevard was 60% Nederlands maar dat had men blijkbaar niet verwacht dat ik dat ook was , opeens hoorde ik achter me “ooh moet je kijken wat die aan heeft! die lange jurk en dan nike’s! het ziet er niet uit” ik draai me om en sta oog in oog met type Ik-ga-2x-per-jaar-naar-miss-etam ik bedenk me niet en roep :” nee jij ziet er lekker uit!” overrompeld door verbazing kijkt het hele gezin me aan en de oudste dochter begint te gniffelen, Zo die zit!

Aan het einde van de boulevard zou ik opgepikt worden, een knappe jongen sprong in het oog en hij kwam me ergens wel bekend voor. Hij was behoorlijk naar me aan het staren , ik vroeg me af of ik echt zo’n rare combinatie aan had? Eenmaal dichter bij besefte ik me dat hij mij op stond te wachten, even kort voorstellen en toen liepen we samen naar de auto. Blijkbaar reed hij reed mee terug omdat ie uit het zelfde dorp komt, onderweg werd ik onderworpen aan zijn vragen vuur hij vond het hele concept van au-pair geweldig, toen ik hem wat vragen stelde bleek hij de topscorer van Blanes, en dat zit dan gewoon op je achterbank. Als ik hem nu af en toe tegenkom wordt ik uitgebreid gegroet en daar wordt in het dorp schande van gesproken, Die “nieuwe” die meteen met de Dorp’s held aan de haal Gaat, Lekker puh!

3 mei ’14

 

One thought on “

Leave a comment